Ampaire vola la missione ibrido-elettrica più lunga di sempre
Ampaire Flies Longest Hybrid-Electric Mission Ever
Electric EEL Aircraft Shows the Real-World Capability of Hybrid-Electric Upgrades
Ampaire Electric EEL Arrives at Oshkosh
The Ampaire hybrid-electric EEL demonstrator aircraft today completed a 1,880 statute mile mission from Los Angeles to Oshkosh, Wisconsin, where it will be on display at EAA AirVenture’s most prominent location—Boeing Plaza.
The journey included the single longest nonstop flight ever made by a hybrid-electric aircraft—1,135 miles.
Ampaire test pilot Elliot Seguin took off from Camarillo Airport on Wednesday afternoon, July 20 to reposition to Mojave Airport in California (85 miles) in order to avoid the potential for early morning fog the next morning. On Thursday, he flew the 1,135 miles from Mojave to Hays, Kansas. The next morning, July 22, he completed the trip, flying 660 miles to Oshkosh’s Wittman Regional Airport.
The EEL demonstrated fuel savings of up to 40 percent versus a standard Cessna Skymaster, on which it is based. The EEL is a parallel hybrid, with one conventional combustion engine and an independent electric drivetrain. Optimized hybrid electric aircraft can demonstrate substantially higher fuel savings and emissions reductions.
“By the time the EEL returns to California it will have flown more miles than any hybrid-electric aircraft, over 15,000, including airline demonstration flights in Hawaii and the UK. It is flying with great reliability and demonstrating the workhorse nature of hybrid-electric aircraft,” noted Dr. Susan Ying, Ampaire’s SVP of Global Partnerships.
“We are taking the technology and expertise developed with the electrical EEL and applying it to our first commercial product, the hybrid-electric nine-seat Eco Caravan regional aircraft, which will make its first flight later this year. That aircraft will demonstrate fuel savings up to 70 percent and emissions reductions up to 100 percent when using sustainable aviation fuel.”
Ampaire is moving rapidly to bring the benefits of electrification to aviation markets, starting with the Eco Caravan and scaling its technology to larger regional aircraft.
About Ampaire
Los Angeles-based Ampaire was formed in 2016 with a mission to become the world’s most-trusted developer of practical, compelling electric aircraft. The company is upgrading existing passenger aircraft to hybrid-electric power – the quickest, most efficient approach to making commercial electric air travel a reality with available technology. The company ultimately intends to offer upgraded and all-new hybrid-electric and fully electric aircraft. Ampaire technology is scalable to larger aircraft, including large regional aircraft.
Ampaire has scored a series of industry firsts since the 2019 maiden flight of its Electric EEL technology testbed aircraft. It’s EEL market demonstration aircraft has flown nonstop from Los Angeles to San Francisco and the length of the UK. In April 2022, Ampaire began ground power runs of its Eco Caravan hybrid-electric upgrade of the Cessna Grand Caravan, slated for certification and service introduction in 2024. For more information about Ampaire, www.ampaire.com.
Ampaire vola la missione ibrido-elettrica più lunga di sempre
L’aeromobile elettrico EEL mostra la capacità del mondo reale degli aggiornamenti ibridi-elettrici
Ampaire Electric EEL arriva a Oshkosh
L’aereo dimostrativo EEL ibrido-elettrico Ampaire ha completato oggi una missione di 1.880 miglia da Los Angeles a Oshkosh, Wisconsin, dove sarà esposto nel luogo più importante di EAA AirVenture: Boeing Plaza.
Il viaggio includeva il volo diretto più lungo mai effettuato da un aereo ibrido-elettrico: 1.135 miglia.
Il pilota collaudatore di Ampaire Elliot Seguin è decollato dall’aeroporto di Camarillo mercoledì pomeriggio, 20 luglio, per riposizionarsi all’aeroporto di Mojave in California (85 miglia) al fine di evitare la potenziale nebbia mattutina la mattina successiva. Giovedì ha volato per 1.135 miglia da Mojave a Hays, Kansas. La mattina successiva, il 22 luglio, completò il viaggio, volando per 660 miglia fino all’aeroporto regionale Wittman di Oshkosh.
L’EEL ha dimostrato un risparmio di carburante fino al 40 percento rispetto a un Cessna Skymaster standard, su cui si basa. L’EEL è un ibrido parallelo, con un motore a combustione convenzionale e una trasmissione elettrica indipendente. Gli aeromobili elettrici ibridi ottimizzati possono dimostrare risparmi di carburante e riduzioni delle emissioni sostanzialmente più elevati.
“Quando l’EEL tornerà in California, avrà volato più miglia di qualsiasi aereo ibrido-elettrico, oltre 15.000, compresi i voli dimostrativi delle compagnie aeree alle Hawaii e nel Regno Unito. Sta volando con grande affidabilità e dimostra la natura del cavallo di battaglia degli aerei ibridi-elettrici”, ha osservato la dott.ssa Susan Ying, vicepresidente senior di Ampaire per le partnership globali.
“Stiamo prendendo la tecnologia e l’esperienza sviluppate con l’EEL elettrico e le stiamo applicando al nostro primo prodotto commerciale, l’aereo regionale ibrido-elettrico Eco Caravan a nove posti, che effettuerà il suo primo volo entro la fine dell’anno. Quell’aereo dimostrerà un risparmio di carburante fino al 70 percento e una riduzione delle emissioni fino al 100 percento quando si utilizza carburante per aerei sostenibile”.
Ampaire si sta muovendo rapidamente per portare i vantaggi dell’elettrificazione ai mercati dell’aviazione, a partire dall’Eco Caravan e scalando la sua tecnologia su velivoli regionali più grandi.
A proposito di Ampaire
Ampaire, con sede a Los Angeles, è stata costituita nel 2016 con la missione di diventare lo sviluppatore più affidabile al mondo di velivoli elettrici pratici e avvincenti. La società sta aggiornando gli aerei passeggeri esistenti all’alimentazione ibrida-elettrica, l’approccio più rapido ed efficiente per trasformare in realtà i viaggi aerei elettrici commerciali con la tecnologia disponibile. La società intende infine offrire velivoli ibridi-elettrici e completamente elettrici aggiornati e completamente nuovi. La tecnologia Ampaire è scalabile per velivoli più grandi, compresi i grandi aerei regionali.
Ampaire ha ottenuto una serie di primati nel settore dal volo inaugurale del 2019 del suo velivolo da banco di prova con tecnologia Electric EEL. Il suo aereo dimostrativo del mercato EEL ha volato senza scalo da Los Angeles a San Francisco e per tutta la lunghezza del Regno Unito. Nell’aprile 2022, Ampaire ha avviato il funzionamento a terra del suo aggiornamento ibrido-elettrico Eco Caravan del Cessna Grand Caravan, previsto per la certificazione e l’introduzione del servizio nel 2024. Per ulteriori informazioni su Ampaire, www.ampaire.com .
For Ampaire